Ποιος μας έβαλε εδώ;
Θέσεις σωστές, μα λάθος οι αποστάσεις.
Ποιος όρισε γραμμές; ...Καρδιογράφημα να μου έκαναν τώρα, μονότονο θόρυβο θα έκανε το μηχάνημα!
"Απόσταση σημείου από ευθεία είναι η απόσταση ΑΠΟ το σημείο ΣΤΗΝ ευθεία".
Ανέκαθεν δεν καταλάβαινα τα μαθηματικά. Ποτέ μου δεν μπορούσα να εφαρμόσω τη θεωρία στην πράξη. Κι όμως, μ' ένα μυστήριο τρόπο, αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στο να ξεκινήσω απ' το σημείο μηδέν και να καλύψω την όποια απόσταση. "Δεν έχεις πρακτικό μυαλό", έλεγε πάντα ο πατέρας μου. Αχ και να 'ξερες, μπαμπά... που πολλά ήξερες από πολύ νωρίς΄ εγώ δεν καταλάβαινα τότε.
"Όλα είναι αριθμοί. Βρείτε μου κάτι που να μη σχετίζεται με αριθμούς κι εγώ θα σταματήσω να σας κάνω μαθηματικά".
Όταν το λές αυτό σε ένα δωδεκάχρονο παιδί, το μαγεύεις, γιατί του δίνεις την ελεύθερη βούληση καιν μόνο του οδηγείται στην παραδοχή ότι ο δάσκαλος έχει δίκιο. Σ' ένα εικοσάχρονο παιδί τι λες; Ότι η καρδια ειναι μία και μάλιστα χτυπάει σε δύο φάσεις; Άσε που "μια σχέση μπορεί να καταλήξει με μαθηματική ακρίβεια στο να πληγωθεί ο ένας ή ο άλλος". Άρα δεν σχετιζόμαστε για να αποφύγουμε την πιθανότητα μιας απόρριψης ή κατάθλιψης ή ενός χωρισμού; Αυτή είναι η μόνη λύση στο πρόβλημα. ...Εγώ κι οι θεωρίες μου βέβαια, θα λέγαμε: "και πού 'ν' το πρόβλημα"; Άλλο η λογοτεχνία και άλλο τα μαθηματικά, είπαμε!
"Τα ετερώνυμα έλκονται, τα ομώνυμα απωθούνται".
Τη φυσική πάντα την έβλεπα ως... ομώνυμο! Και εδώ ωστόσο, δεν είχα κανένα πρόβλημα να κάνω τη θεωρία πράξη: μέχρι στιγμής έχω βρει αρκετά ομώνυμα με μένα και όσο τα πλησίαζα τόσο εκείνα με απωθούσαν... φυσικό ταλέντο, τι να λέμε τώρα!
"Η ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος μετριέται σε Volt".
Και σε ρωτώ, εσένα έξυπνε, που έβγαλες τούτη τη θεωρία: πόσα Volt διαπερνάνε το κορμί όταν δίνεις το πρώτο σου και κάθε σου φιλί και την ψυχή σου όλη μαζί; Πόσα Volt όταν κάνεις έρωτα, όταν βλέπεις τον αγαπημένο σου να σου χαμογελάει έστω κι από φωτογραφία, όταν το παιδί σου συλλαβίζει την πρώτη του λέξη; ΓΙΑΤΙ ΜΟΥΓΚΑΘΗΚΕΣ ΑΝΟΗΤΕ;
"Χημικές διεργασίες είναι αυτές που συμβαίνουν στον ανθρώπινο εγκέφαλο και δημιουργούν το αίσθημα της χαράς, της θλίψης, της πείνας, του έρωτα...κλπ.".
Το αγαπημένο μου μάθημα ήταν η χημεία. Λάτρευα να μπερδεύω τα πιο ανόμια συστατικά σε δοκιμαστικούς σωλήνες και να παρακολουθώ να συμβαίνουν αντιδράσεις. Κι αν δεν πετύχαινες την προβλεπόμενη αντίδραση, πάντα μπορούσες να ξαναδοκιμάσεις΄ ή μπορεί και να ανακάλυπτες έναν ολοκαίνουργιο συνδυασμό! Μαγεία.
"Το άτομο αποτελείται από έναν θετικά φορτισμένο πυρήνα απαρτιζόμενο από πρωτόνια και νετρόνια, και ένα τουλάχιστον αρνητικά φορτισμένο ηλεκτρόνιο που κινείται σε τροχιά γύρω από τον πυρήνα".
Θετικά και αρνητικά μαζί δηλαδή, σε ένα. Έλκουν το ένα το άλλο, συνεργάζονται. Ο πυρήνας είναι η καρδιά και το μυαλό και γύρω-γύρω γυρίζουν τα γεγονότα που τα βαφτίζεις εσύ σωστά ή λάθος, τι κι αν όλα μοιάζουν τόσο στραβά στην αρχή. Έτσι, όλα σε αρμονία.
Πώς ακολούθησα εγώ θεωρητική κατεύθυνση δεν μπορώ να καταλάβω. Καλές οι θεωρίες, καλά τα λόγια, αλλά στον αγώνα όταν τρέξεις κόβεις το νήμα... ή πέφτεις χάμω μόλις σταματήσει η καρδιά σου. Μακάρι να... ήταν όλοι επιστήμονες!
Καλό δρόμο.
0 λόγια από περαστικούς:
Δημοσίευση σχολίου